Sunday, January 11, 2015

Caj Panggilan dan SMS oleh ToneExcel



Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Kita sambung perbincangan sebelum ini. Hari ni saya akan ceritakan tentang caj yang dikenakan kepada pengguna kad sim ToneExcel.

Bagaimana pula dengan cajnya? Adakah lebih tinggi daripada telco lain? Tidak sama sekali...

Kadar panggilan ToneExcel  ialah 28 sen seminit ke semua rangkaian. Telco Yang lain-lain menawarkan kadar panggilan sebanyak 36 sen hingga 39 sen seminit. Memang ada yang menawarkan caj lebih murah malah free untuk sesama telco, tapi berapa ramai je orang yang kita call menggunakan telco yang sama? Kadang-kadang kita ingat dia guna maxis sebab nombor 012, padahal dia dah tukar ke line Tunetalk (saya la tu).

--> http://tonex101.blogspot.com/

Saya pernah dikenakan caj RM1.20 semasa menelefon rakan saya dan caj tersebut dikenakan walaupun dia tak angkat pun call tu. Sangat mahal saya kira. Dengan kadar flat rate, saya dah tak perlu risau berapa caj yang akan dikenakan sebab ia tetap 28sen/minit.


Caj SMS ialah 10 sen/sms
Caj internet ialah 10sen/ MB

Bagi saya memang berbaloi. Tak cuba, kita tak tahu. Jangan risau sebab anda masih boleh kekalkan nombor lama anda.

--> http://tonex101.blogspot.com/

Setiap kali kawan anda membuat panggilan mereka akan memberi anda duit melalui caj Top Up mereka. Anda tidak perlu lagi berkerut kepala fikir kenapa kredit anda cepat sangat habis kerana anda sudah mempunyai modal sampingan untuk mendapatkan ‘Top Up’.

Bagi mereka yang sudah biasa dengan pemasaran rangkaian, anda akan dapati bisnes ini MUDAH!. Bagi mereka yang baru bermula mencari peluang bisnes, di sinilah tempat anda mencari pengalaman kerana kosnya adalah RENDAH!

Peluang ini masih lagi tidak diketahui ramai.Tapi apabila ramai dah tahu, anda mungkin terpaksa bersaing dengan ramai orang. Maka, sertai dahulu sebelum itu berlaku…

Rasanya dah panjang email ni, kalau ada persoalan atau minat nak jadi ahli, boleh hubungi saya.

--> http://tonex101.blogspot.com/

Ikhlas,


No comments:

Post a Comment