Monday, January 26, 2015

Nak Berjimat atau Nak Tambah Pendapatan?



"Kenapa saya perlu tukar kepada sim kad Tone Excel? Sedangkan Telco yang saya langgan sekarang ini beri saya kadar penggunaan yang lebih jimat!"


Sebenarnya, ini bukan pertama kali saya jumpa prospek yang beri jawapan nak jimat, nak murah dan sebagainya. Banyak kali dah...


Dari jawapan itu, kita dah boleh tahu, sama ada dia ni ada ciri-ciri seorang usahawan, business minded atau tidak.


Seorang business minded, dia akan tanya, macam mana saya boleh buat duit dengan bisnes ni?


Sebab tu bila seseorang tu terus kata nak sesuatu yang jimat, murah dan sebagainya, kita dah boleh tahu, cara dia berfikir adalah lebih kepada cara seorang pengguna berfikir.


Baiklah, kalau anda lihat di laman web Tone Excel, caj penggunaan adalah seperti berikut,


Kadar panggilan = 0.28 sen seminit ke semua rangkaian

SMS = 0.10 sen ke semua rangkaian

Internet = RM42 untuk 1GB


Psstt... ramai yang tak tau, sebenarnya ada trik macam mana nak dapatkan rate yang lagi murah, supaya dia jadi macam ni


Kadar panggilan = 0.19 sen seminit

SMS = 0.07 sen

Internet = RM20.50 untuk 1GB


Namun, ada lagi yang lebih best sebenarnya.
Jika anda berfikir seperti seorang business man, anda sebenarnya boleh dapat semua kelebihan ini tanpa perlu bayar apa-apa pun.


Ya.


Kos penggunaan anda menjadi PERCUMA.


FREE of Charge! (Begitulah yang saya alami sekarang ini)


Dengan syarat, anda sertai Tone Excel dan pasang niat nak buat bisnes ni.


Saya tak boleh nak paksa anda untuk sertai, tapi saya boleh janji pada anda untuk berikan anda tunjuk ajar dan latihan yang sewajarnya selepas anda dah sertai bisnes ini.


Apa kata anda?


Sebenarnya, even Telco paling jimat sekalipun, kita tetap perlu keluar duit untuk jadi pengguna. Berbanding dengan Tone Excel, anda akan dibayar untuk jadi pengguna dan membantu
mempromosikan syarikat Telco ini.


Bila kita topup untuk diri sendiri, kita dapat duit.


Bila orang lain topup, kita pun akan dapat duit jugak! 
Tanyalah orang lain yang dah join dan dah buat bisnes ini, pasti mereka setuju income dari topup tu akan meningkat dan terus meningkat.


Salam kejayaan anda, 

No comments:

Post a Comment