Wednesday, January 14, 2015

Rebutlah peluang keemasan ini



Assalamualaikum dan salam sejahtera, 

Apa khabar? 

Pasti anda dah jelas serba sedikit tentang bisnes ini. Hari ni saya nak kongsikan beberapa sebab mengapa saya pandang ini sebagai satu peluang keemasan. 

1. Pertama ia merupakan produk keperluan. Ada program affiliate atau tidak, orang mesti pakai prepaid. Pengguna prepaid pula sangat ramai, hampir 25 juta rakyat malaysia menggunakan prepaid. Maknanya market sangat luas. 

2. Kedua: Nak join sangat murah, hanya RM90, ramai orang mampu, maintain pula hanya RM20 sebulan, ramai pengguna menggunakan talifon, mereka topup atau bayar bil lebih besar daripada RM20. Maka ramai yang tak akan merasa beban untuk maintain tiap2 bulan. 

3. Ketiga: Downline kita nanti kalau nak topup tak perlu jumpa kita, pergi kedai topup, 7eleven, stesen minyak, maybank2u, cimbclick, atm machine, dan mereka boleh top up. Wow !! Ini alasan paling besar, kerana kalau kita tengah tidor mereka topup, maknanya kita tidor dapat duit. 

4. Keempat: Selama ini, saya pakai phone, suami pakai phone, anak2 pakai phone, adik beradik pakai phone, kalau mereka topup atau bayar bil, tauke maxis, tauke digi, tauke telco yang lain akan bertambah kaya, kita tak dapat apa2 pun, baik saya buat tunetalk-toneexcel, sekurang2nya bertambah juga kekayaan kita, walau sedikit. Tapi kalau ramai, income kita pasti akan terus bertambah. 

5. Kelima: Disebabkan orang akan pakai phone setiap masa, maka pasti mereka akan sering topup, maka ini peluang untuk kita dapat pencen. Kalau sorang kita sponsor, dan dia pakai simkad tersebut selama 10 tahun, maknanya kita dapat pencen selama 10 tahun. Sapa tak mahu. Bukan mereka menyusahkan kita pun kalau nak topup. 

6. Keenam: Risiko amat kecil, modal hanya RM90, dah boleh mula, kalau dia tak menjadi (mudah-mudahan menjadi) maka kita tidak akan rugi banyak, kecuali tenaga dan masa yang telah dihabiskan. Kalau menjadi maka bertambahlah pencen kita. 

Jadi dengan alasan-alasan ini maka saya bulatkan tekad, ini perniagaan affiliate yang saya akan letakkan usaha sebanyak 200%. Ada beberapa program affiliate lain yang dah jadi pencen saya seumur hidup, sekarang tunetalk-toneexcel akan jadi sumber terbaru saya. 

Income setiap bulan saya semakin meningkat pada setiap bulan. MOTIVASI dari upline yang mendapat lebih RM240,000 setiap bulan sentiasa tersemat di hati dan saya yakin saya juga mampu melakukannya.

No comments:

Post a Comment